Werkwijze
Hoe werkt het?
- Even kennismaken
We bellen of videobellen om de eerste zaken door te nemen. Je stelt je vraag voor scholing en mogelijk heb je al een gewenste datum.
Een goede intake is voor mij essentieel om helder te hebben wat de ontwikkelingsbehoefte is. Zo mogelijk kom ik hiervoor ook langs. Ik sluit namelijk altijd zo nauw mogelijk aan bij dat wat het team al kan en weet. Dat wat er nog te leren valt, daarvoor leg je contact. Ik kan je ook van goede suggesties voorzien, want ‘je weet nog niet wat je niet weet’. Hoe dan ook valt er altijd veel te leren en met de meeste vragen kan ik in scholingsbehoefte voorzien. Als ik dat niet kan, of weet dat een andere partij dit beter kan, verwijs ik daarnaar.
- Offerte
Als we afspraken hebben gemaakt over de inhoud en dagdelen, krijg je van mij een offerte. Hierin staat concreet beschreven aan welke ontwikkeldoelen we aandacht gaan besteden en wat je van mij kunt verwachten. Zodra je deze offerte via mail hebt goedgekeurd, zijn we officieel aan elkaar verbonden.
- Voorafje
Een week voor de scholing stuur ik een opwarmer. Eén of twee A4’tjes met hierin de grote onderwerpen die we gaan doornemen. Dit zodat alle collega’s de inhoud al op het netvlies hebben en daardoor nieuwe kennis beter te koppelen valt.
- Scholingen
Mijn scholingen hebben altijd een ritme van ongeveer 50 minuten leren & werken en 10 minuten pauze. Korte momenten van goede rust zorgen ervoor dat er daarna weer diep geleerd kan worden.
Ik werk in mijn scholingen veel met beeld en ondersteunende korte zinnen en zinsneden en vertel veel, waarover ik laat nadenken, waarvan ik vraag om mee te schrijven en wat ik terug laat komen. Zo werkt goed leren en dat is het doel. Van jullie onderwijs, en dat van mij voor jullie.
- Afsluiter
Na de scholing ontvang je de PowerPoint, hebben we contact en stellen we bij een vervolg ook weer samen vast wat dán geleerd moet worden. Zo komen we steeds nauwkeuriger dieper in de leerstof. Met vanzelfsprekend een team dat zich steviger voelt staan in goed onderwijs!
‘We zijn kennis minder belangrijk gaan vinden. Dat is niet slim.’